niedziela, 26 czerwca 2011

Usability - urzteczność sklepu internetowego

Usability - własność produktów decydująca o ich jakości użytkowej. Pojęcie to odnoszone jest najczęściej do interaktywnych urządzeń, aplikacji oraz stron internetowych

Wyszukiwarki produktów

Podstawowym narzędziem poprawiającym użyteczność i łatwość obsługi sklepu internetowego to właśnie wyszukiwarka produktów. Jeśli mamy w naszym sklepie internetowym kilka tysięcy produktów, klient może zniechęcić się do zakupu. Jego ścieżka dojścia do interesującego go produktu może być zbyt długa. Pamiętajmy również aby kryteria wyszukiwania były intuicyjne i podawały wyniki najbardziej odpowiadające preferencjom użytkownika sklepu.

Kategorie produktów

Jasny podział produktów na kategorie, ewentualnie możliwe są podkategorie. Pamiętać należy aby "drzewko" podkategorii nie było zbyt głębokie. Klient może szybko się zniechęcić, a wydane pieniądze na przyciągniecie potencjalnego nabywcy będą wyrzucone w błoto.

Strona koszyka

Nie odciągajmy klientów od zamówienia. To częsty błąd sklepów internetowych. Bombardowanie podczas składania zamówienia dodatkowymi ofertami. Zbyt wielka ilość takich "odciągaczy" może spowodować że klient nic nie zamówi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz